צדק צדק תרדוף

זכות וחובת המחאה

צדק צדק תרדוף

"המדד האולטימטיבי של אדם אינו מהי עמדתו ברגעי נוחות ורווחה, אלא מהי עמדתו בזמנים של אתגר ומחלוקת".

 מרטין לותר קינג

אנו עומדים בפני צומת דרכים דרמטי, נוכח יוזמות חקיקה מסוכנות שמטרתן להחליש את המערכת המשפטית, לסכן את הבלמים והאיזונים של הדמוקרטיה הישראלית, ולפגוע בזכויות מיעוטים באופן שיעמיד בסכנה ממשית את אופייה הפלורליסטי של המדינה ואת עצם קיומה כמדינה דמוקרטית שהיא ביתו של העם היהודי כולו. כנגד סכנות אלה אנו כתנועה מבקשים להדגיש את חובת המחאה – ברוח הפסוק "לא תעמוד על דם רעך".

החל מהמקרא אנו מצווים לא רק לשמור על הצדק, השלום וזכויות האזרח אלא לדאוג באופן פעיל למימוש זכויות אלה, כפי שנאמר צדק צדק תרדוף, בקש שלום ורודפהו ועוד. יש לנו אחריות מוסרית לעיצוב פני החברה בה אנו חיים, לדאוג שתהיה חברת צדק ושתקדם את ערכי החירות, השוויון והשלום. וכאשר זכויות אלה בסכנה אל לנו לשתוק ולשקוט, עלינו למחות, להתפלל עם הרגלים ולפעול למען תיקון החברה.

בגל המחאות כנגד המהפכה חשוב לנו להשמיע קול הרואה בזכויות הפרט לא רק ערך מודרני וליברלי אלא ערך יהודי ממדרגה ראשונה. על מנת להשמיע את הקול הזה אנחנו מביאים לכם אסופת שירים, מקורות ותפילות.

מטרתה היא להיות מקור השראה למפגינים והמפגינות וללוות את טקסי ההבדלה שעורכים רבות ורבני התנועה במוקדי ההפגנה ברחבי הארץ.

צדקה עשה הקב"ה עימנו, שמנע את הריכוזיות הטוטאליטרית והניח לבני אדם ואף הטיל עליהם, להיאבק על תכנים ועל ערכים, גם אם המאבק הזה קשור בקרבנות כבדים, אבל קרבנות אלה הם משמעותיים".

שפה אחת ודברים אחדים/ ישעיהו ליבוביץ

25.2.23 – שבת פרשת תרומה- ד' אדר תשפ"ג

תפילה לשלום הדמוקטיה / הרב עודד מזור

מִי שֶׁבֵּרַךְ אֲבוֹתֵינוּ וְאִמּוֹתֵינוּ
אַבְרָהָם וְשָׁרָה, יִצְחָק וְרִבְקָה , יַעֲקֹב, רָחֵל, לֵאָה, בִּלְהָה וְזִלְפָּה,
הוּא יְבָרֵךְ אֶת אֵלֶּה הָעוֹמְדִים וְהָעוֹמְדוֹת עַל מִשְׁמַר הַדֵּמוֹקְרַטְיָה, הַשִּׁוְיוֹן וְהַשָּׁלוֹם,
מִקֶּרֶב עַמֵּנוּ וּבְכָל רַחֲבֵי תֵּבֵל, שֶׁאֵינָם עוֹמְדִים מִנֶּגֶד וּפוֹעֲלִים לְתִקּוּן חֶבְרָתִי לְנֹכַח אִיּוּם עַל מַעֲרֶכֶת הַמִּשְׁפָּט וּפְגִיעָה בְּשִׁלְטוֹן הַחֹק.
יִשְׁמְרֵם הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא וְיַצִּילֵם מִכָּל צָרָה וְצוּקָה וּמִכָּל נֶגַע מַחֲלָה,
מִכָּל הִתְנַכְּלוּת וּפְגִיעָה וּמִכָּל נִסָּיוֹן לְהַשְׁפִּילָם וּלְעַרְעֵר אֶת מְחֻיָּבוּתָם
בַּמַּאֲבָק נֶגֶד הָאֲדִישׁוּת, חֹסֶר הַמַּעַשׂ וְהֵעָדֵר הַמְעֹרָבוּת.
מִי יִתֵּן וְיַצְלִיחוּ בְּמַאֲמַצֵּיהֶם, וְיִהְיוּ בָּהֶם
עַיִן טוֹבָה לְמַעַן יִרְאוּ עַוָּלוֹת,
לֵב טוֹב לְמַעַן לֹא יַעַמְדוּ מִנֶּגֶד
וְכוֹחוֹת לְמַעַן יִפְעֲלוּ
עֲבוּר שְׁמִירַת הַזְּכוּיוֹת שֶׁל כָּל אָדָם בַּאֲשֶׁר הוּא אָדָם
לְכוֹנֵן צֶדֶק וּלְהַשְׁכִּין שָׁלוֹם עֲבוּר כָּל אִשָּׁה וָאִישׁ, יַלְדָּה וְיֶלֶד, צֶלֶם אֱלֹהִים בָּעוֹלָם.
וִיקֻיַּם בִּזְכוּתָם.ן הַכָּתוּב: "כִּי בִּגְלַל הַדָּבָר הַזֶּה יְבָרֶכְךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ
בְּכָל מַעֲשֶׂךָ וּבְכֹל מִשְׁלַח יָדֶךָ" (דְּבָרִים טו,י), וְנֹאמַר: אָמֵן.

דילוג לתוכן